در جریان فینال
نهمین دوره لیگ و مسابقات بازی Rainbow
Six: Siege
در شهر میلان ایتالیا، الکساندر رمی (Alexandre Remy) کارگردان این عنوان محبوب در مصاحبه با
وبسایت دیلی استار اعلام کرد که یوبیسافت هیچ برنامهای برای ساخت
دنباله این بازی ندارد، بلکه آنها در نظر دارند تا همین بازی را برای کنسولهای نسل
بعد نیز منتشر کنند.
ما به هیچ وجه دنباله نمیخواهیم. دلیل این تصمیم این است که نمیخواهیم
جامعه طرفداران خود را میان پلتفرمهای مختلف، جدا و تقسیم کنیم. در یک فردای ایدهآل، ما
علاقه داریم که بازیکنها با هرپلتفرمی بتوانند در کنار یکدیگر بازی کنند. ما با
همان روح ]عنوان[ قدیمی به سراغ نسل بعد خواهیم رفت. استفاده
از بازی کنونی در مقایسه با خرید یک نسخه از ورژن نسل بعدی همین بازی تا جاییکه
ممکن است ارزان تر خواهد بود یا تنها میتوان با استفاده از
قابلیت Backward Compatibility زمینه انتقال بازیکنهای این
عنوان را به نسل بعدی فراهم کرد. قدرت هر بازی مولتیپلیر به
اندازه و حجم جامعه طرفداران آن است، پس من باور دارم که ما همه تلاشمان را
خواهیم کرد که وقتی نسل بعدی از راه رسید، بازیکنها با
هرسیستم و پلتفرمی که در اختیار دارند بتوانند به تجربه این بازی مشغول شوند.
با توجه به صحبتهای الکساندر رمی اگر منتظر معرفی دنباله بازی Rainbow Six: Siege در مراسم E3 پیشرو بودید،
باید اعلام کنیم که ساخت این بازی کاملا منتفی است. در مقابل میتوان با اطمینان گفت
که بازی Rainbow
Six: Siege
برای کنسولهای نسل بعدی، یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس بعدی منتشر خواهد شد.
از طرفی نیز استفاده از ورژن کنونی بازی برای کنسولهای نسل
حاضر و نسل بعد میتواند زمینه و امکان شکل گیری کراس پلی را میان این کنسولها ایجاد
کند که بدون شک سبب افزایش بازیکنهای این
بازی خواهد شد.